arian2012news

Just another WordPress.com site

  • آرین میرذوالفقاری :سه شنبه های اعتراضی در مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی در استکهلم

  • جنایات کهریزک را مشاهده کنید

  • به روز جهانى حمايت از زندانيان سياسي بپيونديد

  • به فیس بوک من خوش امدید

    لطفا از فیس بوک من دیدن فرمائید

  • صفحه تویتر من

    ما را در تویتر دنبال کنید

حکومت داری امام علی و حاکمیت جمهوری اسلامی

Posted by arian2011news در اوت 29, 2011

حکومت داری امام علی و حاکمیت جمهوری اسلامی
…ای مالک
بدان که من تورا به شهرهایی می فرستم که دست خوش دگر گونی ها گردیده،گاه داد و گاهی ستم و مردم در کا رهای تو چنان می نگرند که تو در کا رهای والیان پیش از خود می نگری و در باره تو آن می گویند که درباره آنان می گویی…
مهربانی بر مردم را برای دل خود پوشش گردان و دوستی ورزیدن با آنان را و مهربانی کردن با همگان و مباش همچون جانوری شکاری که خوردنشان را غنیمت شماری!چه مردم دودسته اند :دسته ای برادر دینی تواند و دسته دیگر در آفرینش با تو همانند….اگر داد آنان را ندهی ستمکاری و آن که بر بندگان خود ستم کند خدا به جای بندگانش دشمن او بود…سپس در کار عاملان خود بیندیش و پس از آزمون به کارشان بگمار…و بپرهیز از خون هاو ریختن ناروا که چیزی چون ریختن خون به ناحق آدمی را به کیفر نرساند و گناه را بزرگ نگرداند…پس حکومت خود را با ریختن خونی حرام نیرومند مکن….و بپرهیز از خود پسندیدن و ستایش را دوست داشتن…(فراز هایی از عهد نامه حضرت علی که برای مالک نوشت )
…جمهوری اسلامی از ابتدای امر بر چند چیز تاکید فراوان داشت: اسلام ناب محمدی و عدل علی.تمام هم و غم حاکمیت از ابتدا بر این بود که اسلام امریکایی نمی خواهیم و باید به سمت اسلام ناب محمدی برویم؛ اسلام نبوی نه اموی. و بتوانیم عدل علی را در جامعه بگسترانیم وشیعه علوی باشیم تا صفوی!
بعد از اتمام جنگ و پایان دهه اول انقلاب ، جمهوری اسلامی وارد فاز جدیدی شد.قصد بر این ندارم تا به طور تفضیلی کل دو دهه اخیر را موشکافی کنم . ترجیح من بر این است تا همین چند سال اخیر را بررسی کوتاهی داشته باشم. به خصوص رفتار حاکمیت بعد از انتخابات پر مناقشه سال هشتاد و هشت. که نمونه خوبی از این سه دهه و اندی از تاریخ جمهوری اسلامی است .تا ببینیم اسلام ناب محمدی و رفتار علوی در کجای رفتار حاکمیت با مردم، جای دارد.
درعهد نامه ی مالک بیشتر از هر چیز بر حق مردم تاکید شده است و رفتار حاکم با مردم که عادل باشد و حق کسی را پایمال نکند. نزدیکان خود را بر کا رها نگمارد و خون ناحق بر زمین نریزد و راست را ناراست جلوه ندهد و از خودستایی و چاپلوسی دیگران بر حذر باشد.
در این همین دو سال اخیر آن چه دیدیم خلاف تعهدی بود که حضرت علی از مالک گرفت. چه بسیار خون های ناحقی که ریخته شد و حاکمیت تاب اعتراض و نقد را نداشته و بسیار ی از مخالفان را به زندان افکند و چه توهین هایی را که بر مردم روا نداشت.
 پرسش از حاکمیت این است که کجای این رفتا رهای شما آن چیزی است که عدل علی را جلوه کند؟ کشتن فرزندان این سرزمین؟ در حصر نگه داشتن مخالفان؟ ترویج تزویر وریا در جامعه؟ حیف ومیل کردن بیت المال؟ بها دادن به مدیران مزور و چاپلوس ( تا جایی که رهبری را بر جایگاهی خدا گونه نشاندند)؟
چند مثال دیگر لازم است تا حقانیت شما از اعتبار ساقط شود؟ مگر در عهد نامه علی و مالک نیامده که حاکم می بایست بر کار گماشتگان خود نظارت داشته باشد و گماشتگان از مسیر عدالت خارج نشوند؟ آیا این که قاضی القضات جمهوری اسلامی وقیحانه در پیش چشم خانواده های داغدار ، مرگ عزیزانشان را منکر می شود، عدل علی است؟ یا تسلط چکمه پوشان بر شریان های حیاتی مملکت عدل علی است؟ اینکه هر روز خبر اختلاس های میلیاردی از بیت المال که حساب رسی هم برایش نیست؛ عدل علی است؟ این که زندان های شما از فرزندان شایسته این مرز وبوم پر شده و شهر در نا امنی و خشونت و تجاوز غوطه ور شده، اسلام ناب محمدی است؟ این که مردم را چنان جاهل بدانید که با چهره ای حق به جانب و ریاکارنه دیگر کشور ها را به رفتار مناسب با مردم و معترضین توصیه کنید اما پاسخ مردم خود را با قتل و حبس و شکنجه و تجاوز بدهید،اسلام ناب محمدی یا عدل علی است؟ این که نماینگان مردم به جای نماینده ی مردم بودن نماینده ی حاکم بودن و سکوت دربرابر فقر و فحشا و ظلم، عدل علی است؟ شکستن حریم خصوصی مردم و گرفتن شادی و آرامش از مردم اسلام ناب است؟ عدل علی است؟
به راستی این که بر منابر سال ها از علوی بودن دم زدید و بر فرق شکافته علی رقصیدید و مردم را به گریه و عزا وا داشتید، گمان نمی کردید روزی از خود شما بپرسند که عدل شما کجاست؟ این که حضرت زهرا با پهلوی شکسته و دفن شبانه خوراک وعظ های شما شده گمان نمی کردید بپرسند که پس پهلوی شکسته ی هاله سحابی و دفن شبانه او چیست؟ برخورد شما با خانواده ای داغدار ی که حتی از مراسم تدفین و ختم فرزندان خویش محروم بودند شما را به یاد عزای حسینی نمی اندازد؟ کشتن مردم در روز عاشورا چطور؟ فریب دادن مردم همان گونه که عمرو عاص قرآن بر سر کرد، چیست؟ چرا گناه تنها برای دیگران تعریف شده و شما مبرایید؟
می توان این طومار پرسش ها را به لحظه لحظه عمر جمهوری اسلامی کشاند و از آن پاسخ خواست. اما کو جواب قانع کننده؟ وقتی کار به جایی رسید که واعظ بزرگ شهر از مردم طلب بخشش می کند که این انقلاب نبود آن چه می خواستیم و چه بسا بسیاری از انقلابیون نخستین هم امروز همین را می گویند… باید گفت راه به راهه کشیدید. گاه که نطق استئفای آقای میردامادی از مجلس ششم را  می شنوم به خود می گویم ای کاش همان روز می پرسیدیم آن همه قرار نبود ها چرا قرار شد؟
عهدنامه حکومت مالک بر مصر که منشور حکومت داری امام علی (ع) است، پیش روی شماست؛ بهترین ترازوی حکومت داری اسلامی- علوی. برای یک بار هم که شده خود را با این ترازو بسنجید و ببینید کدام کفه سنگین تر است
از خود بپرسید که اسلام شما نبوی است یا اموی… شیعه ی علوی هستید یا صفوی؟ گمان نکنم پاسخ این پرس سخت باشد.
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کاردیگر می کنند
گوییا باور نمی دارند روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار دارو می کنند…
جرس

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: